Hírek

A Szentélyre készülve vágják az áldozati bárányt Jeruzsálemben

2008-04-20

A II. Szentély pusztulását követően a megszűnt állatáldozatok helyét az ima vette át. Bár az állatáldozat ma is tiltott, az elmúlt napokban 200 férfi előtt rekonstruálták a Siratófal közelében, a Porat Joszéf Jesiva udvarában a peszach-i áldozati bárány nyilvános rituális vágását.



A Templom-hegyi csoport a Messiás közeli eljövetelében és a III. Templom felépülésében bízva már készül arra az időre, amikor a Mórija-hegyen felépülő Templom oltárán a Peszach ünnepén ismét bárányokat áldoznak majd.
Az állatvédők azonban keresettel fordultak a bírósághoz, hogy megakadályozzák a peszach-i áldozati bárány nyilvános rituális vágását. A bíróság elutasította a keresetet, majd a fellebbezést, így kerülhetett sor a bárány nyilvános rituális vágására a peszachi előkészületek során. A bíróság nem engedélyezte kiskorúak részvételét az eseményen. A rendőrök és rendezők pedig ragaszkodtak ahhoz, hogy a közönség az áldozati báránytól legkevesebb három méter távolságból nézze az eseményt. A bírónő Hagit Mc Clemnovics ítéletében megállapította, hogy „nincs szó állatkínzásról vagy állatkísérletről, a vágást tapasztalt rituális metszőnek kell végrehajtania, az állat húsát fogyasztásra kell felajánlani.” Így ez az eset sem különbözik attól, amikor az állatokat rituálisan fogyasztás céljából vágják le. A bírónő egyébként megállapította ítéletében, hogy „a szándék, hogy megtanuljuk és elmélyítsük a peszachhal és a peszachi áldozattal kapcsolatos eljárásokat legitim és ésszerű.” A vitában Jehuda Glick, a Jesiva vezetője közölte a bíróságon, hogy a nyilvános rituális vágásra a Metsző Iskolában, a jeruzsálemi Zsidó Óvárosban kerül sor, ahol már tanulók okulására több állatot vágtak le a zsidó rítus szabályai szerint. Az eseményre nem a nagy nyilvánosság előtt kerül sor és a rituális vágást egy régi és tapasztalt szakember mutatja be. Az állat húsát fogyasztásra a nélkülözőknek ajánlják fel.

Téma: Peszách

Noach (Noé)

Szakaszunkban -- Noách (1Mózes 6:9--11:32.) -- a fiatal emberiség már annyira romlott, hogy megérett a pusztulásra. Isten "megbánta", hogy a világot és az embert megalkotta, és elhatározza, hogy elpusztítja a világot özönvizet hozva rá. Csupán Noé (Noách) találtatik érdemesnek, hogy megmeneküljön egy bárkában, amelyben minden élőlény képviselve van. Utóbb ebből a családból -- Noách három fiából -- alakul ki az újabb emberi társadalom, miután Isten megígérte, hogy többé nem támaszt vízözönt. A szakasz végén feltűnik Ávrám (a későbbi Ábrahám), Sém leszármazottja, aki a monoteizmus letéteményese lesz.

Programok ()

 | 
H K Sz Cs P Sz V
       
       
       
       
       
       
további programok - naptár nézet
további programok - lista

Naptár konverter

Válaszd ki a polgári vagy a zsidó dátumot, és klikkelj a megfelelő nyílra!
Polgári naptár
   
Zsidó naptár
   
Ha a keresett dátum naplemente utáni akkor adja meg a következő polgári dátumot!

Hírlevél

Ha szeretne értesülni az aktuális híreinkről, akkor iratkozzon fel hírlevelünkre.
Név:

E-mail: